Pages

Friday, June 18, 2010

Cara Aku Dapat Duit Melalui Internet

Buat duit melalui internet memang tersangat famous zaman sekarang ini. Sejak tercetus fenomena jutawan internet kat negara kita ni, semakin ramai yang mencuba cara ni. Apela yang istimewa sangat perniagaan internet ini. Bagi aku benda ni nampak je senang, sebenarnya susah. Aku pun tak berani nak terlibat dengan lebih mendalam dalam bidang ni. Silap2 untung entah ke mana, modal hangus.

Aku pun terlibat gak dengan bisnes internet ni, tapi setakat ala kadar je. Orang kate setakat nak cari pengalaman je. Aku terlibat dalam bidang ni pun tak la sampai beli name domain dengan webhosting. Setakat guna method percuma je. Kadang2 guna cara kotor pun ada. Yela, duit sape tak nak. Lau sejuta depan mate, aku rase rela tak tolak.

First time aku ceburi bisnes internet ni, aku guna cara E-Whoring. Kau penah dengar tak cara ni. Lau korang penah terlibat dengan Blackhat mungkin tau la kot. E-Whoring ni pada pendapat aku ia berkaitan dengan dating,relationship,sex dan macam2 lagi la. Aku daftar dengan salah satu affiliate dating site ni, pastu aku promote la suh orang join,dapat la duit. Biasanya website cam ni bayarannya mahal.

Kau nak tau tak cara aku umpan orang daftar kot link aku. Lau aku bagitau janganla plak korang tuduh aku jahat lak. Biasela orang berniaga. Trick macam2 kan. Aku guna yahoo messengger je, aku msuk chat room yang berkaitan ehem2..dan pancingla mane2 laki miang abis cite. Tak silap aku sempat gak capai sekitar 1000 dollar gune care ni. Korang jangan tiru lak....tak elok....

Lepas aku dapat duit ngan cara tu, aku tinggal terus. Bimbang gak kot2 jadi ape2 nanti. Aku pun carila method lain plak. Method seterusnya ialah gune Craiglist. Korang mesti tau laman web Craiglist. Classified ad yang terkenal tu. Site ni memang popular. Aku dapat duit dengan cara ni pun sebab aku iklankan barang yang aku tak de. Aku daftar dengan affiliate site yang menawarkan free offer. So, aku gunela trick aku yang aku dapat dari sifu2 kot ternet tu.

Bile orang complete offer tu,terus aku dapat duit. Senangkan? Tapi aku tak galakkan sebab care ni menipu namenyer. Ni pun zaman aku muda2 dlu time tak bape nak matang lagi. Skang dah tak buat dah care ni. Aku rela keja umah batu dari tipu orang tak tentu pasal. Korang gune cara betul dah la ye.

Tak lama selepas itu, aku pun terlibat dalam permainan saham. Korang mesti tau Forex. Mustahil tak tahu sebab benda ni dah Havoc kat negara kita. Setahun gak aku main Forex ni. Pendapatan yang aku dapat bleh tahan banyak. Rugi pun ade gak tapi takla burn sampai abis modal. Sebenarnyer benda ni takde fun pun nak main. Buat sakit kepale je ari2. Dok asyik pikir untung rugi je hari2. Sampai nak makan pun tak bape lalu selagi trade tak habis.

Cara2 yang aku penah buat sume ni sumenyer tak elok untuk korang ceburi. Aku skang pun dah jauhkan diri nak terlibat dengan benda2 cam ni. Ape gune dapat duit bertimbun2 tapi tak berkat. Korang beli motor dengan duit tu,silap2 esok luse kemalangan. Time tu barula padan muka. Dari ape yang aku cite ni sebenarnyer mungkin korang bleh la ambik pengajaran skit2, aku cuma sharing ngan korang ape yang aku penah buat je.

Sekian...

6 comments:

  1. advertlets ni betul menjadi ke?

    ReplyDelete
  2. ganas betul earning awe..huhu..konpem aku tak brani cube...
    emm..rase adverlets ni musuh ketat nuffnang kot??

    ReplyDelete
  3. @aNySs

    aku tak tau jadi ke tak,cume aku wat experiment je yang mane bgus..

    ReplyDelete